obiektywne-oceny

Temat: NH TL 100A czy forterra 100KM?
aha jeszcze jedno jak to jest jak bym chciał załozyc wysokie koła do upraw międzyrzedowych to zeby ciągnik nadal mógł pracowac z napedem na 4 kola to musze zmieniac koła zebate czy po prostu wystarczy zachowac proporcje miedzy wielkościa kół?


//edit
a moglbys laskawie edytowac swoje posty a nie walic 3 pod rzad?


Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=280



Temat: NH TL 100A czy forterra 100KM?
[quote=luk2782]aha jeszcze jedno jak to jest jak bym chciał załozyc wysokie koła do upraw międzyrzedowych to zeby ciągnik nadal mógł pracowac z napedem na 4 kola to musze zmieniac koła zebate czy po prostu wystarczy zachowac proporcje miedzy wielkościa kół?


//edit
a moglbys laskawie edytowac swoje posty a nie walic 3 pod rzad?

Wystarczy dobrać koła o odpowiednich rozmiarach, tak żeby miały one taką samą wysokość jakie były.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=280


Temat: władimiriec t25
a czy jest możliwość założenia kół tylnych R36 tylko jakichś nie za szerokich do uprawy międzyrzędowej , na sile straci to wiem ale używamy go głównie do transportu więc liczy się szybkość a oprócz tego do lekkich prac - wielorak przewracanie siana , opryskiwacz,

ostatnio jeżdziłem po wyorywacz do buraków ponad 70 km w jedną stronę i tak sobie pomyślałem żeby zrobić taki ciągnik na dalsze trasy.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=830


Temat: koła międzyrzędowe jak dobrać rozmiar kół
po pierwsze koła międzyrzędowe nowe drogie są niestety, no ale trzeba je mieć , rozumiem że potrzebujesz je do ziemniaków? jaki masz rozstaw rzędów 150 cm czy 180 cm? ja mam 180 cm
Ja mam w new hollandzie bisie 70koni z przodu standardowe 11,2 a z tylu mieliśmy 16,9R30 i zmieniliśmy tył na 9.5 R40 coś cali nie pamietam, mierzyliśmy promień koła z oponą aby był mniej więcej taki sam, jest jednak tył trochę wyższy niż był ale niewiele, ciągnik już tak jeździ 5 lat i nic mu się dzieje. 9.5 dobre są do opryskiwacza - nie ma śladu że ciągnik przejechał. W NH TM 155 kupowaliśmy originalny komplet wąskich kół za 20 000 netto. szerokośc przód 11,2 tył 12.4. Jakbyśmy brali koła jeszcze raz to wzięlibyśmy 13.6. Szczególnie jak masz duzy ciężki opryskiwacz to nie bierz 12,4 albo 13,6 - lepszy ucaig na tych kołach i mniej problemów jak mokro, poza tym jakbyś chciał zaczepić formiarkę bierną to musi być 13,6.
Napisz jaki masz opryskiwacz, ile litrów i belka ile metrów i jaki masz rozsiewacz nawozu, bo jak rozumiem będziesz na tych kołach podsilał ziemniaki

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=19233


Temat: KOŁA WĄSKIE (międzyrzędowe) Jak dobrać odpowiednie ?
Mam pytanie.
Przy ciągniku mam koła tył 18,4/85 R38 a przód 14,9/85 R28.
Jak dobrać wąskie koła ?
Jaka powinna być ich szerokość (jak najwęższe) tak aby na tylnym podnosniku zawiesić jeszcze ze 2,5 T a ciągnik sam waży ok 5 T (JD6520), no i wszystko sie kupy trzymało, a jazda nie była igraniem ze śmiercią ;) .
No i oczywiście by średnica przednich współgrała z tylnymi, bez rozbierania skrzyni <_< .

Może ktoś ze społeczności AF użytkuje koła wąskie u tego typu ciągników i podzieli się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

Z góry dzięki za pomocne rady :rolleyes: .

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=6106


Temat: Ile maksymalnie jechaliście swoim ciągnikiem (lub innym sprzętem) :)
ja
skoda fabia 110km/h braklo odcinka
maluch ok 80km/h wiecej nie ma gdzie rozwinac predkosci no i troche starach wiecej do to 126p:)
c-360 okolo 35 bylo jak nic (kola miedzyrzedowe i zwolnice od c-355)
pronar ponad 40km/h
no i z takim facetem jechalem 160km/h(jako pasazer) lancia

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=507


Temat: Ursus 1012 z balonami na przodzie i bliźniakami z tyłu! Cena, materiały itd potrzebne do tego!
będzie miła mniejsze opory jak na zwykłych kołach bo koło 11,5/15 wpadnie w ziemie na 5 cm a 7,5/20 wpadnie na 15 więc o opór się nie martw dla porównania zwróć uwagę że sporo ludzi po orce zakłada bliźniaki a nie koła międzyrzędowe które teoretycznie stawiają mniejszy opór ale za to głęboko wpadają choć słyszałem kiedyś dość dziwną teorię że po orce nie powinno zakładać się szerokich kół bo dużo ugniatają :P

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=5987


Temat: Czy nie za duży ciągnik
witam serdecznie, wczytalem sie w temat i zdecydowanie odradzam taki mocny ciągnik. Na taki areał najodpowiedniejszy byłby ciągnik 80-90 KM, koniecznie z przednim TUZ-em do tego agregat uprawowo-siewny aktywny z nadbudowanym siewnikiem - o szer 2,5 m, brona talerzowa 2,7 m i pług obrotowy o 3 skibowy lub 3+1 (demontowana 4 skiba) koniecznie z regulacją szerokości orki najlepiej od 28 cm na korpus. Polecam ażurowy.
Tak się składa, że interesuje się doborem parku maszynowego i w okolicy mam paru gości, którzy na podobny areał jak ty poszli w taki sprzeęt jak ty planowałeś- cholernie żałują.
A i doradzam jesli to możliwe dodatkowy komplet kół do upraw międzyrzędowych (opryski). Nie chciałbym bawić się w szczególne uzasadnianie wystarczy przeliczyć czas potrzebny do zorania całości pola załóżmy szerokośc orki 1 m i prędkość 7 km/h to daje 0,7 ha/h załóżmy 0,5 ha/ na godzine przy małych kawałkach. To daje nam 8 dni po 10 godz dziennie. Przy większym ciągniku będzie troszke szybciej, ale w zaden sposób nie jest to uzasadnione ekonomicznie. A i co ważne ten ciągnik bedzie mógł pryskać i nawozić a tym 120 KM to nie za bardzo

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=25330


Temat: New Holland TDD
koledzy koła sprawdza sie w ramach obslugi codziennej,co nie dali wam klucza?dowalcie moment i ciut od siebie.co do kół międzyrzędowych to poszukać po składnicach felg i opon,złożyć i do gwiazdy,tak robiłem i jest taniej.firmy od kół nietypowych wyceniły mi za 2 małe koła 6000 a wyszło mi nowe opony 1400+800 felgi,ale popracować trza,kombinacje kół podane w instrukcji,lub policzyć ś rednicę koła i felgi.0leje zmieniać jak w instrukcji lub conajmniej raz w roku jeśli nie ma przebiegu,według specyfikacji lub lepszy.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1091


Temat: Nośniki narzędzi Co sądzicie?
Mamy RSa 09 i kiedyś pryskaliśmy nim wysokie zboże (duży prześwit i wąskie koła - pracował z Termitem 303).
Od dłuższego czasu stoi nieużywany, ale właśnie kompletuję do niego obsypnik (na ramę z przodu) - chcę go wypróbować w uprawie międzyrzędowej.

Czy spotkaliście się kiedykolwiek z maszynami tego typu? Co o nich sądzicie?

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=4825


Temat: wszystko o c 4011
Mam pytanie Ile mogę dostać za wyrejestrowany 4011 z 1967r Oryginalna kolumna kierownicza silnik po kapitalnym remoncie 4 lata temu szlif na wał nowe tuleje i tłoki od zetora Skrzynia biegów w idealnym stanie wąskie koła doskonałe do upraw miedzyrzędowych Jest bez kabiny bo tak było mi wygodniej Hamulce w idealnym stanie Obecnie posiadam jeszcze 360 ale szykuje się jej naprawa i myślę by pieniądze ze sprzedaży 4011 przeznaczyć na jej remont

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1525


Temat: Co zamiast c330 ?
Ja mam Zetora 7011. Jest troszkę, jak mówisz, za duży na twoje gospodarstwo, ale moge coś o nim powiedziec. A więc:
- kabina troszkę głośniejsza od tych nowszych, ale jest dobrze
- miałem koła do upraw międzyrzędowych i wtedy spokojnie się mieścił, ale gdy kupiłem szerokie (16.9 - 28, nieoryginalne ) już nie ''wchodzi'' w ziemniaki ( chociaż i tak takie prace wykonuję C-330 M)
- do tego Zetora napewno nie bedą pasowac, nawet do 52/5011 musiałbyś kupowac nowe, bo myślę, że byłybo to niewykorzystywanie sprzętu )
- szybkośc akurat mi wystarcza ( nie robi zbyt dużo w transporcie )
- pali więcej niż ciapek, ale zrobi więcej, bo wiadomo - większe aszyny i wydajnosc

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1690


Temat: Co zamiast c330 ?

Ja mam Zetora 7011. Jest troszkę, jak mówisz, za duży na twoje gospodarstwo, ale moge coś o nim powiedziec. A więc:
- kabina troszkę głośniejsza od tych nowszych, ale jest dobrze
- miałem koła do upraw międzyrzędowych i wtedy spokojnie się mieścił, ale gdy kupiłem szerokie (16.9 - 28, nieoryginalne ) już nie ''wchodzi'' w ziemniaki ( chociaż i tak takie prace wykonuję C-330 M)
- do tego Zetora napewno nie bedą pasowac, nawet do 52/5011 musiałbyś kupowac nowe, bo myślę, że byłybo to niewykorzystywanie sprzętu )
- szybkośc akurat mi wystarcza ( nie robi zbyt dużo w transporcie )
- pali więcej niż ciapek, ale zrobi więcej, bo wiadomo - większe aszyny i wydajnosc

A takie międzyrzędziówki-zmiana ze zwykłych to sporo roboty? (czasu)
Jakie najwęższe można założyć i śmiało śmigać ?
czy powiedzmy takie jak w ciapku(mam te węższe chyba tzw 11) nie będą zbyt wąskie ? Czy takie sa? ; ]
Co do sprzętu-głównie płóg-w okolicy ludzie robią c360(nie 3p) i robią to 3-skibowym, więc myśle ze do 5211 3 bedą ok akurat, kultywator też konkretny, no i brony cięzkie że ciapkowi 4 brakuje, o sprzęt nie martwie sie tak bardzo..
a tak pozatym, to np zamiast założyć ciapkowi 3 pług do ściernisk-wolałem wrzucić 5 bieg bo wtedy robota ładnie wyglądała-bron nie trzeba było używać, wszystko rozwalone i równe..
przyczepa 1-osiowa o masie własnej 1,7t-ładowność do nieba(ok 6t) ciapkowi daje w d ostro, a w transporcie sie sporo smiga..
Eh, tyle bym chciał wiedzieć a nie ma z kim pogadać ; ]

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1690


Temat: Ile waszym zdaniem eh bo mnie cos niepokoi

80 km to trochę za dużo do lekkich prac takich jak wymieniłeś. Ja bym stawiał na 50 - 60 km ale w Twoim terenie to 4x4. Może ursusa 4514 albo zetora 7245 albo coś podobnego.
tez bym ci takie cos radzil, albo po prostu kup cos nowego 50-60KM 4X4 i do tego zaloz kola miedzyrzedowe:)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=2449


Temat: Zetor 25
" />
">Do uprawy międzyrzędowej,do oprysków...a ten nasz zetorek ma wąskie koła i zagniecie mało

Ale pamiętaj, że im mniejszą powierznią opona styka się z podłożem - tym większy nacisk jednostkowy. Najmniejszy nacisk mają np. ciągniki gąsienicowe
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=13261


Temat: koła międzyrzędowe jak dobrać rozmiar kół
Przymierzam sie do zakupu kół międzyrzędowych do claas-a. Obecnie chodzi na ogumieniu z przodu 440/65 R28 , tyl 540/65 R 38 , czym kierować sie przy doborze felg wraz z oponami ??

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=19233


Temat: Zetor 7745 Koła międzyrzędowe
 Chciałbym kupic koła miedzyrzedowe do Zetora 7745. Prosze abyscie mi doradzili jaki rozmiar bedzie odpowiedni do tego modelu (na przód i na tył) Koła które ma teraz to 12,4/24 przód i 16,9/34. 

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=21914


Temat: Co sądzicie o zetorze 6718? wady i zalety
tuleje pasują,mój błąd to 5011 tuleje 100,5211tuleje102-sorki tak jakoś wyszło z rozpędu:)Fakt koła 13,6/36 to tylko z dobrym bieżnikiem i orce siłowej ,dobre to one są do upraw międzyrzędowych i ścieżek .

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=12596


Temat: Prace z Ursusem C-360, c-330 Prace z Ursusem
Ja w swoim C-360 zamontowane mam koła ogrodnicze idealna rzecz do upraw międzyrzędowych a wykorzystuje go do lekkich prac typu siew nawozów, cebuli,zbóż,bronowanie no i do zbioru cebuli :rolleyes:

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=23767


Temat: Słyszeliście o nowych agroplusach??
Cięgnik gotowy do pracy, rozstaw kół zwężony do upraw międzyrzędowych, no niestety zwrotność drastycznie spadła z powodu dość szerokiej maski. Ciągnik mały a maska szeroka 80cm, JD 120 kM szerokość maski 60cm i o wiele zwrotniejszy.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=20995


Temat: Zetor 25
" />A widzę, że to w sumie jest Zetor 25 A Bo 25 K był do upraw międzyrzędowych i miał koła tylne 36" A ten ma "tylko" 24". Chyba, że poprostu ma koła tylne mniejsze założone i oś przednią inną.
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=13261


Temat: Sprzęt Używany - Wymiana doświadczeń
" />My mamy 5 ha(dużo co nie ) i posiadamy ursus C 360 71 rok który sie rozsypuje i bedziemy szukać dla niego zastępstwa a także Zetora K25 po małych przeróbkach który służy do uprawy miedzyrzędowej z racji jego wąskich kół
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=12995


Temat: URSUS C-330 (M)
" />HISTORIA:
Produkt wielokrotnej modernizacji ciągników lekkich od protoplasty C-325 poprzez jego następców C-328, C-330 i C-335. Ciągnik C-330 został skonstruowany w dwóch wersjach:

C-330 - produkowany w latach 1967-1987,
Ursus C-330M - produkowany od lipca 1986.
Ciągnik C-330M, który w stosunku do poprzednich posiadał:

wzmocnione łożyskowanie w skrzyni biegów i w tylnym moście,
zmianę przełożeń zwiększającą prędkość ciągnika o ok. 8%,
wzmocniony tłumik wydechowy.
Ciągnik ten był i jest poszukiwany i chętnie kupowany. Jest przeznaczony do pracy na gospodarstwach do 15 ha i pomocniczo w większych. W podorywce może współpracować z pługiem 5x25 cm (w cięższych warunkach 4x25cm), a w orce głębokiej z pługiem 2x30 cm. Bardzo wiele egzemplarzy pracuje także przy wyrębach lasu ze względu na małe wymiary, ekonomię oraz dużą trwałość.

Wady:
Zbyt mała liczba biegów, brakuje zwłaszcza biegu pomiędzy biegiem 4 i 5,
nieszczelna kabina i brak ogrzewania (w nowszych modelach kabina jest szczelna).


Zalety:
Posiada dwustopniowe sprzęgło, dzięki czemu może współpracować nawet z prasą kostkującą sipma z224/1 oraz kosiarką rotacyjną o szer. rob. 165.
Wszechstronna funkcjonalność w małych gospodarstwach rolnych.
Łatwość uruchomienia w okresie zimowym co wynika z faktu iż ursus 330 posiada możliwość obniżenia ciśnienia sprężania za pomocą odprężnika, posiada świece żarowe, a także istnieje możliwość wlania gorącej cieczy do układu chłodzenia co również znacznie ułatwia rozruch nawet w temp. -40C,
Oszczędne zużycie paliwa,
Możliwość regulacji prześwitu oraz rozstawu kół,
Bardzo dobry rozkład masy,
Niezwykle trwała skrzynia biegów.

DANE TECHNICZNE:

Silnik:
4-suwowy typu S-312C, wysokoprężny, o pojemności 1960 cm3, chłodzony cieczą,
liczba cylindrów: 2
moc znamionowa: 22,4 kW (30,5 KM)- (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE)
sprzęgło: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe,
liczba biegów do jazdy w przód: 6
liczba biegów wstecznych: 2
skrzynia biegów: mechaniczna, z kołami zazębionymi na stałe oraz reduktorem
mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie,
oś przednia nienapędzana sztywna,
układ kierowniczy dwukrążkowy z przekładnią zębatą,
hamulec mechaniczny, bębnowy, niezależny na oba koła tylne,
prędkość jazdy: 1,87 - 23,44 km/h,
średnie zużycie paliwa: 2.8 l/mth, przy czym 1 mth odpowiada 1 godzinie pracy ciągnika na obr 1860/min

Układ agregowania:
podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności 20 l/min i ciśnieniu nominalnym 11,0 MPa (max:13,5 MPa), bez regulacji automatycznej z możliwością dociążania
liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej: 2 lub 4
TUZ kat II wg ISO, udźwig 700kg,lub 750 kg w wersji C335
WOM tylny zależny i niezależny 540 obr/min,
moc z WOM z końcówką typu 1 (540) przy znamionowej prędkości obrotowej sinkia: 19,8 KW (27 KM)
zaczepy: wahliwy, do przyczep jednoosiowych, górny zaczep transportowy,

Inne:
masa ciągnika bez obciążenia i kabiny: (1675 kg)
rozkład masy: na oś przednią 635 kg, 1040 kg na oś tylną
masa ciągnika w kompletacji standardowej z dodatkowymi masami obciążającymi, bez kabiny i bez masy wody w ogumieniu kół: 1901kg
rozkład masy: na oś przednią 677 kg, na oś tylną 1224
maksymalna masa wody w ogumieniu kół tylnych 12,4-28 wynosi 264 kg
masa ciągnika z obciążnikami i kabiną 2170 kg
masa ciągnika z obciążnikami, kabiną i kołami tylnymi napełnionymi wodą: 2434 kg
siła uciągu: 16,5 kN
ogumienie kół przednich 6-16
ogumienie kół tylnych 12,4-28 (standard) lub 11,2-28 lub 9,5-32 (do upraw międzyrzędowych)
rozstaw kół przednich: 1350, 1500, 1650 mm
rozstaw kół tylnych 12,4-28:1250, 1350, 1400, 1500, 1600, 1700, 1750, 1850 mm

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... jpg/250px-

źrodlo: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_%28c ... olniczy%29
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9186